Oppiva-blogi

OPPIVA-ver­koston aktiivit, osal­lis­tujat ja yhteis­työ­kump­panit kir­joit­tavat täällä oppi­misen muu­tok­sesta ja kehit­tä­mi­sestä. Mistä sinä haluaisit kir­joittaa tai kenen aja­tuksia haluaisit lukea? Ota yhteys ja ehdota!

 

työpalaveri

Viestintä kouluyhteisössämme - Kasakkamäen koulu, Lahti 

Voiko työyh­teisön vies­tin­nässä onnistua? Me uskomme, että voi. Työ­hy­vin­voin­ti­ky­se­lyssä keväällä 2020 työyh­tei­sömme arvioi vies­tinnän onnis­tu­misen tulok­sella 4,71/5. Vastuu onnis­tu­neesta vies­tin­nästä on aina myös vas­taa­not­ta­jalla. Vastuuttaminen,

suomen kartta

On rikkautta oppia yhdessä! – OPPIVA-verkoston vuosi 2020 

Uudis­tu­neiden esi- ja perus­o­pe­tuksen ope­tus­suun­ni­telmien käyt­töö­no­tosta on nyt vie­räh­tänyt tovi. Kun­nissa tehdään paljon hyvää peda­go­giikan kehit­tä­mi­seksi. Uuden oppi­mis­kä­si­tyksen hal­tuunotto ja toi­min­ta­kult­tuurin kehit­tä­minen oppivana yhteisönä jatkuu

Kodin ja koulun yhteistyö uuden edessä 

Eka­luok­ka­laisten ensim­mäinen odo­tettu kou­lu­päivä oli alka­massa aurin­koi­sessa elokuun säässä aivan kuten aina ennenkin tähän aikaan vuo­den­kiertoa. Koulun piha-alu­eelle lap­siaan saat­te­levien van­hempien kat­seissa ja lii­keh­din­nässä aisti

Opetussuunnitelman toteutuminen vaatii edelleen jatkuvaa tukea 

Maa­lis­kuussa perin­teinen kou­luop­pi­minen on tör­männyt Suo­messa ja glo­baa­lis­tikin ter­veys­vi­ran­omaisten aset­tamiin rajoit­teisiin, joiden kestoa emme vielä tiedä. Val­tiol­linen johto on ryh­tynyt rajoit­tamaan tuttuja elä­män­tapoja kovilla keinoilla

SYVÄOPPIMISEN VIESTI LEVIÄÄ AALTOINA 

Kuu­kausi sitten Kok­kolan ensim­mäiset pilot­ti­koulut ja -päi­vä­kodit saivat NPDL-kou­­­lu­­­tus­­­vaiheen pää­tökseen yhdessä Pohjois-Suomen ver­koston kanssa. Parin vuoden mit­tainen sukellus syvä­op­pi­miseen on tuonut uutta intoa ja osaamista