Miten mielenterveyttä opetetaan ja voiko sitä oppia tai arvioida? Miten mielenterveyskäsityksen muutos näkyy opetussuunnitelmassa, ja mitä se kertoo ihmiskuvasta?
Sarjan viidennessä jaksossa on vieraana tieteiden ja aatteiden historian maisteri Tomas Härmä, jonka pro gradu käsitteli mielenterveyskäsityksen muutosta suomalaisessa opetussuunnitelmassa vuosina 1985-2014.
Opetussuunnitelmassa on yhä enemmän mielenterveyteen liittyviä teemoja ja aiheita useissa eri oppiaineissa. Miten mielenterveyttä opetetaan ja voiko sitä oppia tai arvioida? Miten mielenterveyskäsityksen muutos näkyy opetussuunnitelmassa, ja mitä se kertoo ihmiskuvasta?
Podcastissa äänessä ovat kasvatustieteen maisteri, luokanopettajana sekä terveystiedon aineenopettajana työskentelevä Sanni Härmä sekä teologian maisteri, peruskoulun uskonnon, terveystiedon ja psykologian lehtorina toimiva Minni Nevalainen.
Oppitunti Nyt -podcastin uusi jakso ilmestyy aina maanantaisin.
Osallistu keskusteluun OPPIVA-verkoston verkkosivuilla ja somekanavilla Instagramissa: @minni.nevalainen ja @sannisadetuuli
Podcast on tuotettu osana Opetushallituksen rahoittamaa Peruskoulun elementit -viestintähanketta.
Sanni Härmä (vas.) & Minni Nevalainen
Kuuntele jakso Spotifyssa: Mielenterveyttä oppimassa ja opettamassa, vieraana Tomas Härmä